/ عضویت
بکارگیری هوش مالی

بکارگیری هوش مالی

درباره‌ی هوش مالی

هوش مالی بخشی از هوش کلی انسان‌ها به شمار می‌آید. اکثر افراد مشکلات مالی خود را با بهره گرفتن از این بخش حل می‌کنند. یکی از بزرگترین مشکلات جوامع تطبیق نداشتن درآمدها و هزینه‌های زندگی است؛ این عدم هماهنگی می‌تواند مشکلات بزرگی در زندگی هر فرد ایجاد کند که با هوش مالی می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

علی‌رغم اهمیت بسیار سواد مالی اما همچنان بسیاری از افراد هستند که تلاشی برای ارتقای هوش مالی خود نمی‌کنند. شواهد گویای این است که افراد زیادی حتی نمی‌توانند مفاهیم ابتدایی مالی را درک کنند. به طور کل اکثریت مردم سواد مالی خوبی ندارند و نمی‌توانند ابزارهای مالی را درک کنند.

هوش مالی مفهومی‌ست که همه‌ی افراد چه فقیر و چه ثروتمند به آن احتیاج دارند. افراد زیادی تصور می‌کنند که با وجود پول زیاد دیگر مشکل مالی نخواهند داشت. در حالی که اینطور نیست و هر اندازه که پول بیشتر شود مسائل و چالش‌های مالی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. هوش مالی می‌تواند نقش بسیار موثری در رفع مشکلات مالی داشته باشد و این در حالی است که به دست آوردن پول بدون هوش مالی راه به جایی نخواهد برد و افزایش ثروت و سرمایه را به دنبال نخواهد داشت.

هوش مالی به صورت کمیتی عددی مطرح می‌شود. به طور مثال اگر کسی 100 هزار دلار پول به دست آورد و 20% آن را برای هزینه بپردازد؛ در برابر کسی که 100هزار دلار پول به‌دست می‌آورد و 50% آن را برای هزینه می‌پردازد دارای هوش مالی بالاتری است. هر دوی این افراد از هوش مالی بهره برده‌اند اما کسی که پول بیشتری برای خود ذخیره می‌کند هوش مالی بهتری دارد.

?
Unread Messages
Online Users
Offline Users
پشتیبانی تجارت برتر آنلاین ×

Hi, lets start chatting...

برای شروع گفتگو لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
ثبت